Tak ako opadáva lístie na stromoch, aj my začíname na jeseň pociťovať, že naše vlasy začínajú viac vypadávať. K dočasnej strate vlasov dochádza najmä na konci augusta a začiatku septembra, kedy mnohé z nás nachádzame viac vlasov na podlahe v kúpeľni, vo vani či na hrebeni. Či chceme alebo nie, naše vlasy sú pevne späté s prostredím, v ktorom sa nachádzajú. Počas jednotlivých ročných období je zmena počasia naozaj výrazná a podľa toho sa správajú aj naše vlasy. Po lete prichádza pomalé ubúdanie slnečných lúčov, skracovanie dní, a tak ako sa mení počasie, začínajú aj padať listy na stromoch a s nimi aj naše vlasy. Čo však vedie k ich vypadávaniu?

Obyčajný človek stratí denne 50 až 100 vlasov. Typický vlas má životnosť 2 až 6 rokov a počas tejto doby úplne klasicky rastie a drží na pokožke hlavy. Počas života sa vlasy dostávajú do štyroch fáz, ktoré tvoria takzvaný vlasový cyklus. Tretia fáza je telogén. Práve v tejto fáze vlasy oddychujú a postupne odumierajú. Najmä počas letných mesiacov sa vlasy začínajú dostávať do telogénnej fázy, ktorá trvá približne dva až tri mesiace, a teda presne na jeseň v mesiacoch október a november vlasy začnú vo väčšom množstve vypadávať.
Preto je dôležité venovať našim vlasom v tomto kritickom období zvýšenú starostlivosť a špeciálnu opateru, aby sme tomu mohli predísť, alebo aspoň obmedziť. Najúčinnejšie sú prírodné prípravky, ktoré obsahujú vedecky overené látky zamedzujúce vypadávaniu vlasov a zároveň látky, ktoré aktivujú rast nových vlasov. Na našom e-shope nájdete množstvo kvalitných produktov, ako je napríklad Šampón proti vypadávaniu vlasov „Master Herb“, ktorý môžete zakúpiť priamo tu. Okrem šampónov výborne pomáha aj Krémový balzam proti vypadávaniu vlasov „Master Herb“, ktorý zakúpite tu.

Šampón proti vypadávaniu vlasov „Master Herb“

Krémový balzam proti vypadávaniu vlasov „Master Herb“

Na ošetrenie oslabených a vypadávajúcich vlasov sú vhodné aj tieto prípravky, ktoré môžete zakúpiť na našom e-shope, kliknutím na nasledujúce odkazy: Balzam na vlasy na spevnenie vlasových korienkov s extraktom Ling Zhi, Obnovujúci balzam na vlasy s extraktom ženšenu, Balzam na vlasy „Zlatý zázvor“, Posilňujúca maska na vlasy „Hadí tuk“, Regeneračné sérum na vlasy v kapsuliach alebo Vyživujúci šampón na vlasy „Slnečné olivy“.

Ako môžeme vlasom pomôcť?

Existuje hneď niekoľko vecí, ktoré môžeme pre svoje vlasy urobiť. Dôležité je nielen počas jesenných mesiacov, ale počas celého roka dbať na správne stravovanie. Tak ako každý orgán a každá bunka tela, aj vlasové bunky potrebujú vyváženú stravu s dostatkom vitamínov, minerálov a iných látok. Dodržujte týchto 5 tipov a uvidíte, že sa vám za to vaše vlasy odvďačia.

  1. Konzumujte veľa železa

Železo je základným minerálom, ktorý je známy ako non-heme železo, ktoré sa nachádza aj v rastlinách aj v mäse, hydine a rybách a heme železo obsiahnuté výhradne v živočíšnych potravinách. Tento druh železa je jednoduchšie vstrebateľný pre vaše telo. Príliš málo železa môže viesť k anémii, ktorá narušuje dodávanie výživných látok do vlasových folikulov, čo môže zvýšiť vypadávanie vlasov. Aby ste tomu zabránili, uistite sa, že potraviny bohaté na železo sú pravidelnými prvkami vo vašej strave. Červené mäso, kurča a ryby sú veľmi dobrým zdrojom železa, ako aj zelená zelenina, a to najmä brokolica, špenát a kel.

  1. Jedzte dostatok bielkovín

Bielkoviny sú nevyhnutné pre silné a zdravé vlasy. Nedostatok bielkovín môže viesť k suchým a slabým vlasom a v konečnom dôsledku k ich vypadávaniu. Získajte bielkoviny konzumáciou morských plodov, hydiny, hovädzieho mäsa, mlieka, syra, jogurtu, vajec, fazule, sóje alebo orechov.

  1. Zvýšte prísun vitamínu C

Potraviny s množstvom vitamínu C napomáhajú dobrému vstrebávaniu železa, preto sa pokúste kombinovať potraviny bohaté na železo s potravinami, ktoré majú vysoký obsah vitamínu C. Vitamín C pomáha pri tvorbe kolagénu, ktorý je dôležitou látkou pri raste vlasov. Pri pravidelnom príjme potrebného množstva vitamínu C môžete predísť vypadávaniu vlasov, rovnako ako predčasne šedivejúcim, suchým a lámavým vlasom. Jeho dobrým zdrojom sú citrusové plody, kel, brokolica, ružičkový kel, paradajky, čučoriedky, černice a jahody.

  1. Uistite sa, že máte dostatok Omega-3 mastných kyselín

Omega-3 mastné kyseliny sú nenasýtené mastné kyseliny, ktoré sú nevyhnutné pre správnu funkciu tela. Podporujú rast vlasov, rovnako ako im pridávajú lesk. Správne množstvo omega-3 mastných kyselín vo vašej strave zabraňuje vysychaniu vlasov a šupinateniu vlasovej pokožky. Vzhľadom k tomu, že ľudské telo si ich nedokáže vyrobiť samo, musíme získať tieto základné živiny prostredníctvom nášho jedálnička alebo výživových doplnkov. A preto jedzte veľa rýb, a to najmä tuniak, losos a makrelu. Omega-3 mastné kyseliny môžete získať aj prostredníctvom semien a orechov, najmä ľanových a tekvicových semien a vlašských orechov.

  1. Jedzte potraviny bohaté na biotín

Biotín je vitamín B, ktorý je rozpustný vo vode. Je mimoriadne dôležitý pre zdravie našich vlasov a jeho nedostatok môže spôsobiť, že vlasy zoslabnú, čo môže urýchliť ich vypadávanie. Medzi dobré zdroje biotínu patria vajcia, hovädzie a kuracie mäso, strukoviny, avokádo, orechy, celozrnné obilniny a zemiaky. Celozrnné obilniny sú tiež dobrým zdrojom zinku, ktorého nedostatok môže prispieť k suchej, svrbiacej pokožke hlavy a vypadávaniu vlasov.